ITSEA 1. kodutöö

Kolm näidet, millest ei saanud asja

Esimene näide: Microsofti tahvelarvutid

Microsoft tuli 2002. aastal turule tahvelarvutitega, mis ei osutunud edukaks. http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Tablet_PC Funktsionaalsuselt kasutas arvuti Windows XP süsteemi, ent kasutajatele oli see võõras ning nad ei võtnud seda omaks. 2010. aastal  tuleb Microsoft turule Windows 7 jooksutavat arvutit konkurendiks iPadi esimesele põlvkonnale. Lühike hinnang sellele on tõdemus, et kasutaja jaoks ei olnud tahvelarvuti tol hetkel veel piisavalt mugav – kasutada tahvelarvutit PC funktsionaalsusega ei toimi, mistõttu Apple’i arvutid osutusid tulevikus edukamaks, kuna kasutajate vajadused olid muutunud.

Teine näide: Dailyperfect.com

2009. aastal lõi Ambient Sound Investments paljutõotava tehnoloogia uudistelehest, mis tuvastab kasutaja huvid ning pakub uudiseid. Tegemist oli palju lootustandva mudeliga, kuid, mis paraku ei osutunud populaarseks. Tänaseks www.dailyperfect.com annab 404-veateate.

http://www.okia.ee/blog/2009/06/dailyperfectcom-skype-poiste-uus-start-up/

Lühike hinnang selle tehnoloogia ebaõnnestumiseks võiks olla see, et kasutajaid ei ole võimalik siiski nii täpselt sihtida ja vältida infomüra. Samuti pole teada, kui efektiivne on sellise teenuse finantseerismudel – ehk, mille eest küsida raha kasutajatelt.

Kolmas näide: Delphi programmeerimiskeel
Borlandi arendatud Delphi programmeerimiskeel müüdi mõni aeg tagasi ettevõttele Embarcadero, kes arendab Delphi’t edasi. Delphi kasutajaskond on tugevasti võrreldes 90tega vähenenud. Delphist ei ole vabavaralisi versioone ning selle arendamine on üpris kallis. https://store.embarcadero.com/542/purl-dbanner Kasutajad on toonud välja, et MS-i toote arendamine ei tööta, samuti mobiiliplatvormidele rakenduste tegemine.

http://programmers.stackexchange.com/questions/83009/what-happened-to-borland-delphi

Kuidas sotsiaalmeedia on mõjutanud massimeediat

Sotsiaalmeedia tekkeajastul ei suudetud kindlasti hinnata mõju, mida hakkab omama võimalus kiiresti infot vahetada: säutsuda ja oma emotsioone jagada.

Toon välja minu arvates mõned punktid, kuidas sotsiaalmeedia on mõjutanud infovahetamist.

Uue meediaruumi teke on mõjutanud kommentaariumide ärimudeleid. Tänaseks on Eesti Päevaleht ja Delfi võtnud vastu otsuse, et kommentaariumid ei ole enam anonüümsed, vaid kasutajad saavad väidelda kommentaariumites nimeliste kommenteerijatega. Arvamusliidrid on koondunud oma facebooki ja twitteri voogudesse ning ei taha enam kommenteerida kommentaariumides juba pikemat aega, kuna anonüümse sõimu eest ei ole kaitset. Seetõttu on online-meediaportaalid kaotanud oma mõjukust ühiskondliku debatiruumina.

Noored ei tarbi enam ajalehti, vaid eelistavad sotsiaalmeediat. Uute klientide pealekasv on aeglustunud ja kliente ei tule peale. Viimased meediauuringud (ma ei jõua praegu viidet lisada) on näidanud, et noored 15-19 aastased ei loe ajalehti, vaid on sotsiaalmeedia kliendid. Info peab olema atraktiivne, et nooreni üldse jõuda.

Igaüks võib olla arvamusliider
Sotsiaalmeedia on andnud võimaluse inimestele olla arvamusliidrid oma kogukonnas ning info levikubarjääre on vähenenud. Ma ei nõustu nende teoreetikutega, kes väidavad, et meedia killustub üha enam. Tegelikkuses peavad ka meediaväljaanded tegema ise nüüd tööd, et kasutajani jõuda. Näiteks Facebook on üks infokanal, et kasutajat püüda.

Privaatsuse kadu
Tõenäoliselt teab Facebook minu kohta rohkem kui ma ise. St võrgustikeanalüüsil ja kommunikatsiooni analüüsil on võimalik määrata armusuhtest, sõprade, huvide jne kohta. Kasutaja ei oma enam ise seda infot, vaid loovutab selle teenusepakkujale, kes saab vastavaid reklaame pakkuda. Olen kuulanud loengut Hans H. Luigelt maikuus Tartus, kus ta vihastab Google’i ja Facebooki peale, kuna nood viivad reklaamitulud Eestist välja. Ent samas ei paku Delfi ega sidussaidid võrdväärset sihtimist Facebooki või Google’ga.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s